27 d’octubre del 2015

TEXTOS PERIODÍSTICOS: LA CRÓNICA


“Un cronista es alguien que investiga como los periodistas y escribe como los escritores. Convierte la realidad informativa en asombro”.



Aquí os dejo el enlace al audiovisual que hemos empezado a ver en clase, por si queréis acabar de verlo. "La pregunta"

Aprovecho para dejaros también un enlace a las características de este tipo de textos: Características de la crónica según El País. No obstante, recordad que también las tenéis en el libro de texto.

Y finalmente, recordad que la actividad a desarrollar por vosotros será la redacción de una crónica sobre la obra de teatro "Mar i cel".

25 d’octubre del 2015

XXI SALÓN DEL MANGA DE BARCELONA


Aquest proper cap de setmana tindrà lloc, a Barcelona, el XXI Salón del Manga i he cregut que seria bo fer arribar aquesta notícia a tots vosaltres.

A qui els agrada llegir, i segurament a aquells que potser no els agrada tant, podran trobar en el Manga una forma diferent d'apropar-se a la lectura. La paraula japonesa Manga serveix per a designar les historietes en general. El Manga comprèn una varietat de gèneres com són: les sèries d'animació, pel.licules, videojocs, novel.les... I és una part importantíssima del mercat editorial del Japó.

És una bona ocasió per a passar una jornada interessant per als que ja coneixen aquest món del Manga o per a descobrir-lo si no el coneixeu. Té tant d'èxit, que ja no hi ha entrades per al dissabte 31; així que si voleu anar-hi ja ho sabeu.

Pàgina oficial XXI Salón del Manga

El Manga   (clica i tindràs accès a informació sobre el Manga)

El Manga en Japón (interessant vídeo explicatiu)




4 d’octubre del 2015

MI MUNDO EN PALABRAS

Aquí tenéis el resultado de la actividad "Mi mundo en palabras" que hemos hecho en clase:





Por si a alguien le interesa probar en formato digital, aquí tenéis un enlace. Sólo tenéis que clicar sobre la nube que he hecho a modo de prueba: